Uporedna analiza armiranobetonske konstrukcije sa tradicionalnom i izolovanom zidanom ispunom pri dejstvu zemljotresa

Uporedna analiza armiranobetonske konstrukcije sa tradicionalnom i izolovanom zidanom ispunom pri dejstvu zemljotresa

Autor
Mentor
Kategorija

Rezime

Na teritoriji Republike Srbije postoji veliki broj škola u područjima sa visokim seizmičkim hazardom. Analiza postojećeg stanja osnovnih i srednjih škola u Srbiji je izvršena na osnovu baze od 366 objekata, od kojih se mogu razlikovati stari objekti škola, novi objekti škola i fiskulturne sale. Od ukupno 366 objekata podjednako su zastupljena zidana i AB vertikalna noseća konstrukcija, dok skoro 2/3 objekata ima krutu tavanicu kao vid horizontalne konstrukcije. Preko 60% objekata se nalazi u srednjem i visokom konstruktivnom riziku. Konačno, od ukupno 104 969 korisnika u okviru svih 212 škola, najveći broj korisnika je u kategoriji srednjeg rizika (57%), dok skoro 95% korisnika je u kategoriji srednjeg i visokog rizika. Na osnovu statističkih podataka koji su prikazani u prvom poglavlju bilo je potrebno izabrati reprezentativnu školu za dalju numeričku analizu. Usled dostupnosti podataka i s obzirom na ispunjene uslove po kategorijama odlučeno je da Osnovna škola „Sveti Sava“ iz Mladenovca bude izabrana za reprezentativnu školu i školu koja će nadalje biti predmet master rada kroz izradu numeričkog modela i sprovođenje numeričke analize. Objekat škole je izgrađen 1964. godine. Konstrukcija je spratnosti Sut+Pr+2 sa prosečnom svetlom spratnom visinom od 4,0 m. Neregularan je u osnovi (osnova u obliku slova „T“). Modeliranje konstrukcije je urađeno u BIM softveru „Allplan“, a zatim je izvršena konverzija modela u softver SAP 2000, gde je primenjena metoda spektra odgovora, statička nelinearna analiza „Pushover“ i dinamička nelinearna analiza „Time History“. Analizirano je ukupno 3 modela, gde je prvi model bio osnovni model-model „praznog rama“. Na osnovu bazičnog modela bilo je potrebno formirati još 2 modela - model sa tradicionalnom zidanom ispunom i model sa izolovanom zidanom ispunom. Na primeru ove škole poređeno je ponašanje modela sa ta dva tipa ispune. Akcenat je stavljen na uporednoj analizi škole sa tradicionalnom i izolovanom zidanom ispunom. Sve ovo je urađeno kako bi se izveli određeni zaključci i definisali uzroci koji bi mogli dovesti do značajnijih oštećenja školske zgrade pri dejstvima budućih zemljotresa.