Ubrzani razvoj gradova doveo je do izgradnje rezidencijanih i drugih objekata u neposrednoj blizini puteva, autoputeva i železničkih pruga. Sa druge strane, primena novih materijala dovela je do izgradnje visokih, fleksibilnih zgrada, koje su postale osetljivije na dejstvo vibracija od saobraćaja. Glavni izvori vibracija od saobraćaja u gradovima su autobusi, kamioni i tramvaji, kao i metro. Vibracije od saobraćaja nastaju kao rezultat delovanja dinamičkih i oscilatornih sila točkova drumskih ili šinskih vozila. Dinamičke sile nastaju usled udara koji se javljaju na kontaktu točka sa neravninama i drugim vrstama imperfekcija na površini puta, odnosno šine. Te sile generišu vibracije koje se putem talasa prostiru kroz tlo u svim pravcima i izazivaju vibracije okolnih objekata. Vibracije od sobraćaja retko izazivaju oštećenja objekata, ali mogu veoma nepovoljno uticati na ljude i osetljivu opremu u objektima, i time dovesti u pitanje njihovu upotrebljivost sa aspekta vibracija.